16 апреля 2016, суббота 19:39
RSS Facebook Twitter LiveJournal ВКонтакте
Проекты

Ірина Бондаренко: "Велосипед робить людину більш мобільною"

27 ноября 2012, 20:51
Поделиться →
распечататьраспечатать

Мы публикуем беседу Мыколы Вересня с координатором Ассоциации велосипедистов Киева Ириной Бондаренко   в передаче "Без кордонів" - совместном проекте радио "Эра", Голоса России" и "Полiт.ua".

Є така версія, що машини придумали,  тому що  захлинався Париж і Лондон від навозу, коням же не накажеш.  Стосовно велосипеда – для чого він?

Сьогодні в принципі можна казати, що велосипед може позбавити місто від автомобілів, але казати що його було винайдено задля цього, навряд чи можна. Для мене наприклад велосипед  - це відчуття свободи, тому що, коли ти їдеш на велосипеді, ти можеш спинитись, де захочеш. Не треба чекати місце під паркову, не треба чекати зупинки громадського транспорту. Можеш заїхати в парк, дістати термос з чаєм, сидіти і  пити. Тобто велосипед  робить людину більш мобільною  і гнучкою одночасно.
 
Я собі можу уявити велосипедистів Амстердама чи Лондона тому що там не має пагорбів.  В Києві я не уявляю себе на велосипеді.

Насправді велосипеди роблять багато років таким чином, що піднятися в гору  - дуже просто. Це називається система передач, рідко коли велосипеди ЇЇ не мають.

Ви помічаєте якийсь рух в сторону збільшенні кількості тих,  хто сідає на велосипеди?  

Так, помічаю. Наведу приклад. Зазвичай міста розділяються  за рівнем розвитку для велосипедного руху – початківці, середні і чемпіони. Київ належить до міст-початківців, для яких характерне наявність велосипедистів в суворій спортивній формі, які  ганяють серед  машин на вулиці. І це добре, але дуже мало дівчат, тому що,  згідно з дослідженням, вони люблять спокійний рух. Наприклад з’їздити в магазин або з’їздити на ринок. Для мене ознакою, що в нашому місті є зміни, служить зростаюча кількість жінок на велосипеді. Цього року я бачу дуже багато дівчат, які крутять педалі в абсолютно цивільному одязі и дуже  впевнено – це ознака того, що люди переконуються в велосипедному русі  як безпечному.
 
А  Ви думаєте, що  українські водії стали охайнішими по відношенню до велосипедистів, об’єктивно?

Ваше питання є стандартним міфом, який каже нам, що водій і велосипедист знаходяться з різних боків. Насправді водії в Києві абсолютно адекватні. Звісно, є  п’ять чи сім відсотків  пішоходів, які поводять себе не адекватно, ніхто не убезпеченний від зустрічі з такою людиною, незалежно від виду транспорту.

Це завжди так було,  що водії  і пішоходи були нормальні, чи є  якийсь розвиток цього всього?  Колись і водії не пропускали пішоходів,  тепер стали пропускати.

Безумовно, є розвиток. Якщо порівняти водіїв київських з водіями Сімферополя чи  інших міст України, то в Києві водії просто чудові. А велосипедисти які приїжджають з Москви, кажуть що київські водії просто пречудові, тому що вони пропускають пішоходів,  це для наших друзів було незвичним.  Стосовно розвитку, є зміна суспільною думки, яка зумовлена певними об’єктивними чинниками. Наприклад, закінчується нафта, автомобілів все більше, неможна пройти по тротуарам, в Європі таке складно  побачити.   Якщо навести цифри,  в Європі кожна друга людина має автівку, 509 авто на  1000 мешканців. В Києві 256 автомобілів на 1000 – вдвічі менше.   Виходить Мюнхен, Відень не має заторів, а Київ має, чому так відбувається, чому там не стоять на тротуарах, а у нас стоять автівки? Тому що там проводиться  систематизована політика обмеження використання приватних автомобілів.  Інші види транспорту роблять більш зручними. Громадський заохочується, велосипедний. Кому треба їхати на машині, то він їде на машині, але він розуміє, що для нього було б вигідніше їхати іншим видом транспорту. У нас поки що це не усвідомлюють і тому так багато автомобілів в центрі міста.  Так бути не може, треба шукати інші шляхи, і  не тільки людям. Мерія має робити новий, зручний громадський транспорт, нові лінії метрополітену, більше ліній наземного транспорту. Необхідні  трамваї, які зараз демонтуються, і розвивати велосипедний транспорт на  короткі дистанції 5-10 км.

Ваші чудові думки поділяються дядями з мерії, Парламенту?

Здебільшого, ні.  Вони можуть це декларувати задля власного піару, перед виборами. Я думаю, що кожен громадський активіст може так сказати -  «Говорять одне, а роблять інше».

А що має статися, щоб ви сказали -  крига скресла?  Побудувати доріжки?

Всі чомусь думають, що питання велодоріжок головне. Насправді це не так, і це мене найбільше дратує. Чиновники думають, що,   якщо побудують 160 км., то  ми будемо, як на атракціоні, кататися по цих 17 веломаршрутах. Насправді, велосипедисту потрібно безпечне все місто. Для того, щоб ми зрозуміли, що крига скресла, треба робити такі кроки, які показують, що  рух стає безпечним. Зниження швидкості автомобіля в центрі міста через деякий час буде очевидним. Зараз для нас 30 км. для авто виглядає категоричним, але це має бути ліміт.  Якщо вулиці будуть більш вузькими, з низькою швидкістю авто, то велосипедист може проїхати вільно  і безпечно без жодних велодоріжок і чогось іншого. Але це має бути з боку міської влади комплексна робота, щоб ми не бачили, як вони кажуть: «Сьогодні ми вам зробимо велопарковки, а завтра  6 км. вздовж проспекту».  Я бачу, що вони насмикали з різних джерел шматки інформації, а  комплексного бачення, як все має бути, немає.
 
Те що, ви кажете, це не просто транспортна стратегія, це цивілізаційна стратегія. Треба, щоб в головах раптом виникло розуміння, що це ХХІ сторіччя.  Були випадки, щоб якійсь чиновник їхав велосипедом на роботу?

Так, але  тільки на камери. Два роки тому Олександр Попов проїхався на велосипеді моєї колеги Ксенії перед камерами, а цього року - Мазурчак. Я, переглядаючи ці фото, думала – ну, скільки можна піаритись на цьому, а з іншого боку, шукаючи позитив, можна сказати – «У нас навіть чиновники їздять на велосипедах».  Але це різні речі, це брехня все.

Якщо брати до уваги, що все вийшло, то де брати велосипед, «Китай» – це теж велосипед, вони не ламаються?

Більшість велолюбителів Києва їздять на нормальних велосипедах, які можна купити від 4 тис. грн.  Моя думка, якщо людина хоче їздити на велосипеді, хай їздить, на якому є. Важливо, щоб людина взагалі почала їздити. Спочатку  їздить на «Україні», потім  розуміє, що не може стрибати на бордюри на цій моделі, і починає шукати собі краще,  і так далі. На велосипедному ринку в Києві немає проблем.

А що робиться з організмом людини, яка їздить на велосипеді. Щоб сказали лікарі?

 
Особисто про себе можу сказати, що з того часу, як я почала їздити на велосипеді, жодного разу не хворіла нічим серйознішим, ніж застуда. При тому, що я не завершую свійвело сезон в осені і продовжую їздити взимку. Те що їзда не шкодить – точно. Існує думка про те, що коли їздиш містом вдихаючи вихлопи,  легеням стає гірше.  Але голландські дослідження  говорять про те, що користі  все-таки більше.
 


Реклама
Loading...

Социальные сети

Tweet
0

Редакция

Электронная почта:
Телефон: +38 (044) 278-2888, +38 (068) 363-0661
Адрес: г. Киев, ул. Пушкинская, 1-3/5, оф.54
Выходит с ноября 2009 г.
При любом использовании материалов веб-сайта ссылка на Полiт.ua обязательна.
При перепечатке в Интернете обязательна гиперссылка polit.ua.
Все права защищены и охраняются законом.
© Полiт.ua, 2009–2011.