16 августа 2013, пятница 01:59
RSS Facebook Twitter LiveJournal ВКонтакте
Проекты
Партнеры


Loading...






Збережи старий Київ



Новости дня

"Відсутність інформації в ЗМІ не свідчить про те, що авіації немає"

12 августа 2013, 10:44
Поделиться →
распечататьраспечатать

В програмі "Без кордонів" взяв участь  старший науковий співробітник Державного музею авіації (Жуляни) - Валерій Романенко. Розмовляв Микола Вересень.  

Перед вами стислий текст розмови. Почути  програму «Без кордонів» можна кожного дня в 17.35., на хвилі радіо «Eра.Fm». 

 

Дивіться, авіації не має, а музей є в Украні?
 
Та ні. Авіація є, музей є. 
 
Ну як же є, коли немає. Переважно літають українці на "Боїнгах"!
 
Не обов'язково, щоб українці літали, потрібна авіація. Українці дійсно літають на "Боїнгах", тому що це добре відпрацьовані машини, але українці зараз починають літати також на Ан-148.
 
Скільки їх в експлуатації?
 
Звичайно, небагато. В нас не так багато літають по Україні, до ближнього зарубіжжя. Наприклад, буде представлятися нова модернізована модель Ан-2 з турбогвинтовим двигуном, ідуть розробки інших типів літаків. Військова авіація - в неї зараз наліт, останні 2-3 роки, в рази більший, ніж за попередні роки: бойові стрільби кожного року і пуски ракет. Я вам скажу, що до мене приїжджав з Німеччини приятель, він сказав, що в них не має підготовлених льотчиків на бойове застосування на винищувачі нового класу «Єврофайтер», а в нас є, в нас нових винищувачів немає. 
 
А де готують тепер льотчиків в Україні, є такі місця?
 
Харківській авіаційний все ще працює. В Чугуєві навчальна бригада, яка готує льотчиків, як на літаки так і на гелікоптери. Тобто, все працює, але  воно не дуже видно, тому, що якось не піарять наші ВПС.
 
А чому?
 
Це вже проблема. Раніше якось активніше запрошували журналістів, особливо телевізійників, радіожурналістів, які на велику аудиторія працюють. Частіше запрошували до військових частин на польоти, на якісь події, наприклад, коли з ремонту вийшли літаки. В нас, до реч,і оновлюється парк літаків, активно працюють,  завантажені практично всі авіабудівні підприємства. Ми не купуємо нових літаків, бо в нас ще досить ресурсу в основних типів літаків і йде їх модернізація. Вік бойового літака сягає 20-30 років, і після модернізації є типи, які служать по сорок і більше років. Тому відсутність інформації в ЗМІ не свідчить про те, що авіації немає. 
 
Терени колишнього СРСР остаточно втратили всі позиції в літакобудуванні? Тому що, коли я слухаю про новітні, ці величезні   Ейрбаси чи Дрімлайнери, і все решта, таке враження, що  там завантаженні сотні тисяч літаків на сотні років вперед. Тоді виникає питання, хто  буде купувати  Як, чи  Іл, чиі Антонови?Ну, може, для військ.  Якщо вже Росія починає купувати вертольотоносці у Франції – це «Містралі», означає що це кінець, і навіть військово-промисловий комплекс колишнього Радянського Союзу не здатен обслуговувати себе новими  видам зброї.
 
Це в них така політика, розумієте. Військово-промисловий комплекс колишнього СРСР був дуже інтегрований. Він процентів на 70 зав'язаний на Україну, а зараз йдуть політичні рішення на так зване «експортозаміщення». От і маємо, що ці самі Містралі можна було б будувати на Миколаївському судноремонтному заводі, де побудовані всі, без виключення, радянські авіаносці. 
 
Я хочу сказати, що те, що я бачу, безперспективне, і половина експертів, яких я читаю і їм довіряю, кажуть, що військово-промисловому комплексу – кінець, так чи інакше. А інша половина, така героїчна, каже, що ми там все відбудуємо і зробимо, і в нас буде все чудово, я їм не дуже вірю, бо якби захотіли, то вже б це зробили. Правильно я розумію, що через 10-20 років не буде ніяких літаків?
 
А на чому буде літати Росія? Вона що в Сибіру буде на "Боїнгах" літати? Не витримають "Боїнги" а ні клімат, а ні російських аеродромів.
 
Наші українські літаки набагато більше пристосовані для, скажімо так, нашого першого споживача, як Росія, другий споживач – Іран, третій споживач – Південно-східна Азія. На Кубу тільки що три літаки закуплено, перший вже відлетів. Ну на Лєборже ми не зробили контрактів, але це не наш регіон. Європа не наш регіон, треба це признати.
 
А в Абу-Дабі  полетять?
 
Так, до Абу-Дабі можна,  але наші – це Китай, Південно-східна Азія, Африка, там де потрібні літаки, в яких перш за все на першому місці стоїть надійність і міцність конструкції. Тобто, машини, здатні оперувати з аеродромів не першого класу. Крім того, в нас є ще такі перспективні наробки, як Ан-70 – це військово-транспортний літак нового покоління, це жертва політичних інтриг. Літак, двигуни якого є рекордсменами по мінімальному ужитку палива, кращі за "Роллс-ройси", бо вони зроблені по такій схемі, як, наприклад, літак Ан-22 чи Ту-114, чи стратегічний сучасний російських бомбардувальник Ту-95,  так звані соосні двигуни, коли два гвинти на одній осі обертаються в різні сторони, що дає велику економію палива.
 
Оці двигуни доводили майже 15 років, втратили шалені гроші, але ці двигуни працюють вже 40 років, і їм не має заміни, бо в російській стратегічній авіації не має заміни на нові літаки, не розробляються, це дуже дорого. Вони, навіть, старих обмежену кількість тримають. Якщо розробити цей двигун, довести до кінця, якщо довести до кінця програму Ан-70, то ми маємо перспективний літак, який, до речі, кращий, ніж відповідний «Ейрбас» і «Ейрбас А-400» - це західний  відповідник, розроблений європейським концерном відділенням «Ейрбас мілітарі» .
 
Скажімо так,  «Ейрбас мілітарі» до тепер не виконує основну функцію, для якої був призначений, основну транспортну задачу не здатний виконати, в нього не вистачає потужності двигунів. В нас є досвід з двигунами, «Мотор Січ» їх розробляє . До речі, всі російські і всі основні типи, легкі індійські гелікоптери літають на українських двигунах. Всі російські стратегічні ракети, які розміщенні на стратегічних бомбардувальних мають двигуни з «Мотор Січі». Всі важкі російські гелікоптери Мі-26 - двигуни з «Мотор Січі». 
Кілька типів керованих ракет Повітря-Земля – львівська розробка головки. Ті самі ракети, які я бачив на Аеросвіті, вони  сягають дальності 100 кілометрів, тобто, вони перевищують за дальністю російські аналоги і на рівні американських аналогів – це ракети Повітря-повітря середньої дальності. Зараз ми, як пружина, в нас є багато наробок.
 
І куди це подіти все?
 
Перш за все, в нас зараз йде концентрація військової промисловості. З'явився концерн «Укроборонсервіс».  Зараз виграно кілька тендерів, наприклад, ми виграли тендер на модернізацію хорватських літаків Міг-21. Тобто, робота йде, вона просто не світиться. 
 
Куди далі? Коли був Радянський Союз, було зрозуміло, був противник, на нього треба було концентрувати всю потугу, всі сконцентрувалися і накопичують зброю. Україна не збирається воювати, в України слабенька армія, ну не вийде у неї воювати ні з ким, тому що на заході – НАТО, на сході – Росія, і те, і те, сильніше за Україну.
 
Ну, перш за все,  Україна ще і потужний експортер зброї, не треба цього забувати. Бронетранспортери харківські, танки харківські, літаки Антонова, комплектуючі до літаків, ремонт всіх видів авіаційної техніки – це все військово-промисловий комплекс України, який зберігся як єдине ціле. 
 
Оцей величезний літак «Мрія», буде їх більше ніж один чи два зроблено?
 
«Мрія» – це українська розробка. Він дотепер найбільший літак в світі. Один – літає. Другий – перебуває в законсервованому стані. 
 
Ну, в світі більше двох таких не потрібно.
 
Я б не сказав. Все залежить від розвитку ринку великовантажних перевезень. Цей ринок досить інертний. Зараз вже починають перевозити великі катери, турбіни, якщо це стане практикою, будуть будувати другу «Мрію». Поки що Україна повністю закриває ринок великовантажних і великовагових перевезень. Українські і російські «Руслани» Ан-124 повністю виконують всі важкі перевезення по світу. 
 
А чому такі люди, як Ви і авіаційне начальство про це ніколи не говорять? Чому вони так не люблять піар? Будь-яка країна мусить розповідати про те, що у неї є.
 
Я неодноразово звертався до Укроборонсервісу, кажу: «В мене багато західних приятелів, провідних авіаційних журналістів. Давайте, я зберу бригаду, проїдемо по заводах, покажемо досягнення»  Наприклад, на Заході вже в нікого не виникає питань існує чи не існує ВПС України.
 

Реклама
Loading...

Социальные сети

Tweet
0

Редакция

Электронная почта:
Телефон: +38 (044) 278-2888, +38 (068) 363-0661
Адрес: г. Киев, ул. Пушкинская, 1-3/5, оф.54
Выходит с ноября 2009 г.
При любом использовании материалов веб-сайта ссылка на Полiт.ua обязательна.
При перепечатке в Интернете обязательна гиперссылка polit.ua.
Все права защищены и охраняются законом.
© Полiт.ua, 2009–2011.